V této sekci naleznete informace o hospodaření Domova sociální péče Tmavý Důl. Zveřejňujeme zde rozpočet organizace, rozpočtová opatření i přehled čerpání finančních prostředků v souladu se zákonnými požadavky na transparentnost příspěvkových organizací.
Naším cílem je hospodařit efektivně, odpovědně a s maximální péčí o svěřené veřejné prostředky.
Ke stažení:
Jak mám postupovat, pokud chci zažádat o Vaši službu?
Je třeba do našeho zařízení doručit následující dokumenty
Žádost je třeba doručit sociálním pracovníkům našeho zařízení buď elektronicky, poštou nebo osobně. Vždy je vhodné se
dopředu telefonicky domluvit, jestliže se k nám budete chystat osobně, rádi si na Vás uděláme čas, zodpovíme všechny Vaše otázky a případně Vás provedeme po zařízení.
Sociální pracovníci jsou k dispozici každý všední den od 7:00 do 14:30 a každou středu od 7:00 do 17:00.
Pro koho je Vaše služba určena?
Naše zařízení poskytuje pomoc osobám, které mají bydliště v Královehradeckém kraji, případně mají prokazatelnou vazbu na Královehradecký kraj (např. zde mají nejbližší příbuzné nebo zde celý život žili).
Jaká je Vaše kapacita?
Domov pro seniory má kapacitu 72 klientů a Domov se zvláštním režimem 84 klientů.
Jaký je rozdíl mezi Domovem pro seniory a Domovem se zvláštním režimem?
Obě služby jsou pobytového typu a poskytují pomoc 24 hodin denně.
Náš Domov pro seniory poskytuje pomoc osobám zejména od 65 let věku, podmínkou je potřeba pravidelné pomoci jiné osoby, kterou již nelze zajišťovat terénní formou podpory.
Domov se zvláštním režimem naopak poskytuje pomoc osobám již od 55 let věku se sníženou soběstačností z důvodu chronického duševního onemocnění, dalších typů demence, organických duševních poruch či onemocněních způsobených dysfunkcí mozku, osobám s alkoholovou demencí bez příznaků akutní závislosti, s tím, že tyto osoby vyžadují plně ošetřovatelskou péči. Domov se zvláštním režimem má na rozdíl od Domova pro seniory částečnou možnost ubytování pro klienty na uzavřeném oddělení, kde je zajištěno bezpečí klientům, kteří se sami nedokáží orientovat v prostoru. Pracuje také se specifickými projevy těchto klientů, jako jsou například nekoordinované pohyby, neschopnost vyjádření svých potřeb atd. Pro více informací si určitě přečtěte naši Garantovanou nabídku služeb.
Jaká je čekací doba?
Čekací doba je velmi individuální, nejvíce záleží na tom, kdy se nám uvolní místo. Je zásadní u nás mít podanou žádost a ve chvíli, kdy se místo uvolní, zamíříme do naší evidence žadatelů, kde multidisciplinární tým vybírá dle našich kritérií, a hlavně akutnosti žádostí tu nejvhodnější osobu na volné místo. Neexistuje pořadník, v tuto chvíli tedy nezáleží na tom, jak dlouho je u nás žádost podána. Nejzásadnější pro nás je to, v jak akutní situaci se nacházíte. I když bychom rádi pomohli všem, kteří naši pomoc teď potřebují, často na to nemáme dostatek kapacit. Doporučujeme pojistit si situaci podáním vícero žádostí do různých zařízení ve Vašem okolí.
Je podmínkou přijetí přiznaný příspěvek na péči?
Není.
Ve chvíli, kdy jste naším žadatelem, naše sociální pracovnice zjišťují, jakou míru podpory potřebujete. Jestliže se nacházíte v akutní situaci a potřebujete takovou míru podpory, kterou naše zařízení poskytuje, není přiznání příspěvku na péči rozhodující.
Ve chvíli, kdy se stanete klientem Domova sociální péče Tmavý Důl, Vám naše sociální pracovnice pomůžou příspěvek na péči vyřídit. Příspěvek na péči u našich klientů slouží na úhradu péče o osoby, které potřebují konkrétní pomoc v přiznaných oblastech. Jestliže je příspěvek na péči přiznán, náleží zařízení.
Co si s sebou do zařízení vzít, pokud se stanu Vaším klientem?
Ještě před přijetím od nás obdržíte orientační seznam doporučených osobních věcí, které u nás běžně klienti využívají a potřebují. Obecně platí, že si k nám klienti s sebou vždy vezmou pouze ty věci, které vědí, že opravdu budou využívat nebo jim jsou blízké. Jsme rádi, když si klienti svůj pokoj vyzdobí oblíbenými předměty (např. květina, obrázek, rádio), které jim pomůžou k tomu, aby se u nás cítili co nejpříjemněji.
Jaké je vybavení pokoje?
Standardním vybavením každého pokoje je polohovací postel (možno přidat antidekubitní podložku, je-li potřeba) s dekou, polštářem i lůžkovinami, signalizační zařízení, noční stolek, jídelní stůl a židle, televize, šatní skříň pro uložení osobních věcí s uzamykatelným trezorem a polička. V rámci budovy Domova se zvláštním režimem
jsou v rámci pokoje také koupelny s WC, na službě Domova pro seniory jsou sociální zařízení společné pro pár dalších klientů na daném patře. Budete-li potřebovat, je možné si pro Vaši potřebu u nás zapůjčit kompenzační pomůcky typu nízké chodítko, invalidní vozík nebo WC křeslo.
Co mám dělat, pokud nemám finance na pokrytí celé částky úhrady?
Na základě zákona o sociálních službách musí každému klientovi naší služby zbývat po stržení částky za úhradu z jeho příjmu minimálně 15 %. Ve chvíli, kdy tomu tak není, můžeme nabídnout spoluúčast rodiny nebo blízkých na hrazení částky za pobyt a stravu. Nelze-li to, úhrada za pobyt a stravu je snížena tak, aby zmíněných 15 % klientovi zbývalo. Potřebujeme k tomu vždy pravidelně dokládat nejaktuálnější výměr
Vašeho důchodu.
Kdo mi bude s čím pomáhat?
Pro naše klienty jsou nepřetržitě k dispozici pracovníci v sociálních službách, kteří zajišťují ošetřovatelské úkony a zdravotní sestry, které se zase starají o zdravotní stránku. Dále jsou zde aktivizační pracovnice, které mohou nabídnout smysluplnou výplň volného času každý všední den nebo také rehabilitační pracovníci, kteří na základě ordinace lékaře s klienty procvičují jejich pohybové možnosti. Jsou zde také sociální pracovníci, které pomohou s vyřízením úředních záležitostí, financemi nebo naplněním individuálního plánu.
Jaké je zdravotní zajištění péče?
Upozorňujeme, že v našem zařízení není nepřetržitě přítomen lékař a zdravotní péče je zajištěna prostřednictvím zdravotních sester pod vedením staničních sester a vrchní sestry. Praktický lékař k nám dochází 2x týdně a každý náš klient má možnost se k němu zaregistrovat. V případě, že si klient přeje ponechat si jiného lékaře, je klient sám povinen zajišťovat si zcela samostatně veškeré léky, vyšetření, inkontinenční pomůcky či převozy sanitou atd. Do našeho zařízení pravidelně dochází také psychiatr, a to 1x měsíčně. V případě, že potřebujete navštívit dalšího lékaře specialistu a převoz nedokážete zajistit z vlastních zdrojů (rodina atp.), je převoz zajištěn sanitkou na základě převozního příkazu praktického lékaře.
Je možné opustit domov na víkendy nebo svátky třeba za rodinou?
Samozřejmě. Klient má právo odjíždět na pobyty mimo zařízení. Takový pobyt je pouze třeba zahlásit minimálně 1 pracovní den dopředu personálu. Vratka úhrady za ubytování a stravu Vám náleží za předem oznámený pobyt mimo Domov sociální péče a za celý kalendářní den. Za kalendářní den se považuje doba od 00:00 hod. do 24:00 hod. Vratka se skládá z 20 % částky za bydlení a 100 % částky za hodnotu potravin. Za předem oznámený pobyt mimo Domov sociální péče, delší než jeden kalendářní den, Vám náleží 1/30 výše přiznaného příspěvku na péči za každý celý 1 den.
Mohu si s sebou do domova vzít svého malého pejska?
Bohužel, vnitřní pravidla neumožňují našim klientům chovat zvíře na pokoji. Nicméně jsme rádi, pokud se k nám zvířátka podívají alespoň na návštěvu. Pravidelně také zajišťujeme canisterapeutický program, kdy prostřednictvím cvičeného psa rozdáváme našim klientům radost. Možná Vás také potěší, že v našem areálu zvířata naleznete, a to například poníky, slepice a další, na které se můžete přijít podívat.
Jak je u Vás zajištěno uklízení a praní?
Naše zařízení zajišťuje úklid prostřednictvím pracovníků provozu. V našem zařízení se nachází také prádelna, není tedy problém ani s praním a žehlením či drobnými opravy Vašeho osobního prádla. Aby se Vaše oblečení při praní nepoztrácelo, zajišťujeme označení oděvu nažehlovacími štítky.
Jak je to se stravováním ubytovaných?
Umožňujeme našim klientům odebírat celodenní stravu (snídaně, oběd, svačina, večeře), při diabetické dietě náleží také ještě druhá večeře. Poskytujeme normální, diabetickou či žlučníkovou dietu. Aktuální obsah a rozsah stravování je uveden v aktuálním individuálním plánu každého klienta. Stravovat se můžete na společných jídelnách, popř. na Vašem pokoji. Zajišťujeme celodenně tekutiny (čaj, šťáva), které jsou k dispozici v nápojových kontejnerech ve společných prostorách Domova sociální péče. V případě zhoršení Vašeho zdravotního stavu Vám budou tekutiny nebo strava poskytovány individuálně.
Co dalšího mohu využívat?
Zajišťujeme pro naše klienty pravidelnou návštěvu pedikérky a kadeřnice. Pro ty, kdo by potřebovali využít službu senior taxi pro vyřízení pochůzek mimo zařízení, je to také možné, zajistíme Vám objednání. Všechny tyto služby jsou za úhradu, viz aktuální ceník. Také zajišťujeme pro naše klienty 1x týdně službu nákupů.
Mimo běžné aktivizační činnosti, které se konají každý všední den (skupinová či individuální aktivizace, cvičení, zpívání, sezónní činnosti, vaření, cvičení na paměť a motoriku atp.), se snažíme pro naše klienty pořádat také nejrůznější společenské akce venku i uvnitř. Můžete navštívit různé druhy přednášek, aktivit nebo zábav.
Snažíme se navštěvovat s klienty i akce nebo místa v blízkém okolí (společenská setkání, návštěvy kaváren, výstav, koncertů, divadel atp.), na které je rádi doprovodíme.
Obraťte se na nás a naše sociální pracovnice Vám odpoví.
nebo se nám ozvěte na těchto kontaktech
Domov sociální péče Tmavý Důl
Tmavý Důl 958
542 34 Rtyně v Podkrkonoší
Náš zřizovatel